Szpalty Roku 2014

Przedstawiamy laureatów konursu Szpalty Roku!

Wielkie emocje już za nami! Podczas uroczystej gali, która odbyła się w Teatrze Kamienica poznaliśmy wszystkich laureatów Szpalt Roku 2014. Gratulujemy zwycięzcom!



Jury w składzie: Jacek Wasilewski - przewodniczący jury, Paweł Sanowski, Jacek Prześluga, Aleksander Sala, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Rościsław Szwedow, postanowiło nagrodzić:

W kategorii: MAGAZYNY DLA PRACOWNIKÓW

Magazyn dla pracowników – nakład do 1000 egzemplarzy:
Finaliści:
magazyn „Żywiec Twój” zgłoszony przez Żywiec Zdrój i Fabrykę Fraz
magazyn „Ciepłoteka” zgłoszony przez PGNiG TERMIKA i Nipo.pl
magazyn „Richter Life” zgłoszony przez Gedeon Richter Polska oraz Yo Media Consulting
magazyn „Kropelka” zgłoszony przez MPWiK we Wrocławiu

 

Złote Szpalty dla magazynu „Ciepłoteka” za dobrą jakość własnych zdjęć, szczególnie okładki oraz nieszablonowość layoutu.

 

Srebrne Szpalty dla magazynu „Richter Life” za konsekwencję oraz utrzymanie wysokiego poziomu linii redakcyjnej.

 

Brązowe Szpalty dla magazynu „Żywiec Twój” za sposób pokazywania pracowników. 


Magazyn dla pracowników – nakład 1001 – 5000 egzemplarzy:
Finaliści:
magazyn „Ca Va!” zgłoszony przez Credit Agricole Bank Polska
magazyn „@mazing” zgłoszony przez Netię i Aude
magazyn „Go!” zgłoszony przez Getin Noble Bank
magazyn „Świat Piwa” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską
magazyn „Biromaniak” zgłoszony przez Grupę Żywiec
magazyn „Nasz świat” zgłoszony przez Lafarge i Aude

Złote Szpalty dla magazynu „@mazing” za nowatorską formę, kreatywny pomysł oraz komunikację do pracowników równie dobrą, jak do klienta.

 

Srebrne Szpalty - nie przyznano

 

Brązowe Szpalty dla:

  • magazynu „Świat Piwa” za dodatki oraz prowadzenie ciągłej zabawy służącej zaangażowaniu czytelnika
  • magazynu „Biromaniak” za dopasowanie treści do odbiorców oraz angażowanie pracowników w komunikację

Magazyn dla pracowników – nakład powyżej 5000 egzemplarzy:
Finaliści:
magazyn „Nasza Biedronka” zgłoszony przez Novimedia
magazyn „Świat PZU” zgłoszony przez Mediapolis
magazyn „Baśka” zgłoszony przez ING Bank Śląski oraz Aude
magazyn „Emisja” zgłoszony przez Grupę Energa
magazyn „Nasz Provident” zgłoszony przez Provident Polska i Aude
magazyn „Nasz Bank” zgłoszony przez PKO Bank Polski

Złote Szpalty dla magazynu „Nasza Biedronka” za trafienie w cele pracownika i pracodawcy oraz odnajdywanie nowych sposobów budowania więzi.

 

Srebrne Szpalty dla magazynu „Emisja” za udaną próbę zbliżenia z pracownikiem i różnorodność form graficznych oraz trend poszukiwania praktycznych tematów magazynowych

 

Brązowe Szpalty dla magazynu „Świat PZU” za skuteczne odwzorowanie rebrandingu w magazynie wewnętrznym
 

Wyróżnienie dla magazynu „Nasz Provident” za konsekwentny rozwój strony wizualnej pisma


W kategorii MAGAZYNY DLA KLIENTÓW I PARTNERÓW BIZNESOWYCH B2C

Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C – nakład do 10 000 egzemplarzy
Finaliści:
magazyn „Hi Fly” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
magazyn „Agros Magazyn” zgłoszony przez Agros Wrońscy oraz Vis Media
magazyn „Goodyear Magazyn” zgłoszony przez Mediapolis
magazyn „Place” zgłoszony przez Osiedle Bażantowo i Media Consulting Wnuk
magazyn „Airgate” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
magazyn „Szerokości” zgłoszony przez Grupę DBK i PressToRead

Złote Szpalty dla magazynu „Hi Fly” za przykład pracy fotoedycyjnej na najwyższym poziomie.

 

Srebrne Szpalty dla magazynu „Place” za formę dotarcia do grupy docelowej poprzez różnorodność oferty tematycznej.

 

Brązowe Szpalty dla magazynu „Agros Magazyn” za wysoki poziom i zgodność z oczekiwaniami grupy docelowej.


Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C – nakład 10 001 – 50 000 egzemplarzy
Finaliści:
magazyn „Dekoratorium” zgłoszony przez  Skivak Custom Publishing
magazyn „Wiem” zgłoszony przez Valkea Media
magazyn „Modna Sfera” zgłoszony przez Korporację Stylu
magazyn „W podróży” zgłoszony przez KOW media & marketing
magazyn „Audi Magazyn” zgłoszony przez Volkswagen Group Polska i Yo Media

Złote Szpalty dla magazynu „W Podróży” za ogromny postęp, dostosowanie contentu do czytelnika oraz realizację misji firmy na wysokim poziomie.

 

Srebrne Szpalty dla magazynu „Dekoratorium” za twórczy pomysł i estetycznie wyrafinowane roszerzenie tematyki pisma.

 

Brązowe Szpalty dla magazynu „Wiem” za wyjście poza standardową tematykę związaną z produktem.

 

Wyróżnienie dla magazynu „Modna Sfera” za wyróżniającą się, przemyślaną zawartość pisma i oryginalną formułę sesji zdjęciowych.


Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C powyżej 50 000 egzemplarzy:
Finaliści:
magazyn „Tesco Loves Baby” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
magazyn „Douglas. Dzień Matki” zgłoszony przez Douglas Polska oraz Metro Custom Publishing – Agora
magazyn „Moje smaki życia” zgłoszony przez P&P
magazyn „Si Magazyn Czasu Wolnego” zgłoszony przez Valkea Media
magazyn „Magazyn Alkohole” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
magazyn „Hebe Health & Beauty” zgłoszony przez WORKROOM Agency
magazyn „Brawo Bank” zgłoszony przez PKO Bank Polski
magazyn „Poradnik Bankowy” zgłoszony przez PKO Bank Polski
magazyn „Poznań City Center” zgłoszony przez Valkea Media
magazyn „Tesco Magazyn” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing

Złote Szpalty dla magazynu „Si Magazyn Wolnego Czasu” za twórczy pomysł i interaktywny content w piśmie.

Srebrne Szpalty dla magazynu „Magazyn Alkohole” za edukację o produktach i ich historii.

Brązowe Szpalty dla:

  • magazynu „Moje smaki życia”
  • magazynu „Hebe Health & Beauty”

za atrakcyjną narrację o produktach
 

W kategorii MAGAZYNY DLA KLIENTÓW I PARTNERÓW BIZNESOWYCH B2B

Magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2B – nakład do 10 000 egzemplarzy:
Finaliści:
magazyn „NieNieodpowiedzialni” zgłoszony przez ANG Spółdzielnię Doradców Kredytowych
magazyn „Nowoczesna zarządzanie” zgłoszony przez Comarch
magazyn „Wi Wiadomości Gospodarcze” zgłoszony przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo Handlową

Złote Szpalty dla magazynu „Wi Wiadomości Gospodarcze” za dopasowanie do grupy docelowej oraz atrakcyjność grafiki i layoutu

Srebrne Szpalty dla magazynu „Nowoczesne Zarządzanie” za sposób na promocję potencjału firmy

Brązowe Szpalty dla magazynu „NieNieodpowiedzialni” za formułę edytorską adekwatną do tematyki pisma. 

W kategorii WYDANIA JEDNORAZOWE

Wydania jednorazowe – Raport Roczny
Finaliści:
raport „Morpol. Raport roczny” zgłoszony przez Mediapolis
raport „RWE. Raport o rynku energii elektrycznej w Polsce” zgłoszony przez Mediapolis
raport „PKO BP. Raport roczny 2012” zgłoszony przez  PKO Bank Polski
raport „Energoprojekt Katowice. Raport roczny 2012” zgłoszony przez Energoprojekt Katowice SA

Złote Szpalty - nie przyznano

Srebrne Szpalty dla raportu „PKO BP. Raport roczny 2012” za umiejętne połączenie obligatoryjnych treści w raporcie z działalnością wizerunkową banku.

Brązowe Szpalty dla raportu „Morpol. Raport roczny” za twórcze połączenie emocji smaku z racjonalnością danych finansowych. 

Wydania jednorazowe – Raport CSR
Finaliści:
raport „Nasza odpowiedzialność 2012” zgłoszony przez Grupę Energa
raport „Raport Zrównoważonego Rozwoju Cemex Polska 2011-2012”  zgłoszony przez ArtGroup
raport „Raport Społeczny Grupy Kapitałowej Żywiec SA za rok 2012” zgłoszony przez Grupę Żywiec
raport „Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską
raport „Raport CSR ING Banku Śląskiego” zgłoszony przez ING Bank Śląski

Złote Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013” za ciekawe rozwiązania graficzne i przedstawienie kompletności działań.

Srebrne Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Cemex Polska 2011-2012” za pokazywanie roli cżłowieka w działaniach CSR.

Brązowe Szpalty dla:
  • raportu „Nasza odpowiedzialność 2012” Grupy Energa za interesującą formę graficzną
  • raportu „Raport CSR ING Banku Śląskiego” za odważną formę graficzną

Wydanie jednorazowe – Publikacja o firmie
Finaliści:
publikacja „Stacja Mercedes” zgłoszona przez Mercedes Benz Polska 
publikacja „Pakiet materiałów promocyjno informacyjnych Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” zgłoszona przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną
publikacja „Netia. Pierwsza Dekada” zgłoszona przez Netię i Aude
publikacja „Kodeks Etyczny Providenta” zgłoszona przez Provident Polska i Aude
publikacja „Zmieniasz siebie, zmieniasz świat” zgłoszona przez Vis Media
publikacja „Folder Nobile Skis” zgłoszona przez NobileKiteboarding

Złote Szpalty dla publikacji „Stacja Mercedes” za twórczy pomysł, pozostanie w estetycznej konwencji opisywanego wydarzenia oraz offowe podejście do marki luksusowej.

Srebrne Szpalty dla publikacji „Pakiet materiałów promocyjno informacyjnych Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” za stworzenie użytecznego narzędzia dla odbiorcy.

Brązowe Szpalty dla publikacji „Netia. Pierwsza Dekada” za kreowanie wiedzy o początkach firmy.

W kategorii ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA DLA PRACOWNIKÓW

Elektroniczna komunikacja dla pracowników – e-magazyn
Finaliści:
e-magazyn „Connect” zgłoszony przez Raiffeisen POLBANK i Aude
e-magazyn „@mazing” zgłoszony przez Netię i Aude
e-magazyn „Opel Post” zgłoszony przez Opel Gliwice i Aude

Złote Szpalty dla e-magazynu „Connect” za interesującą formułę interaktywną i wykorzystanie możliwości technologii.

Srebrne Szpalty dla e-magazynu „@mazing” za atrakcyjność formy

Brązowe Szpalty – nie przyznano

Wyróżnienie dla e-magazynu „Opel Post” za poszukiwanie formuły dotarcia do pracownika 

Elektroniczna komunikacja dla pracowników – strona www (portal dla pracowników)
Finaliści:
portal „Provident. Portal dla doradców klienta” zgłoszony przez Provident Polska
portal „Intra” zgłoszony przez PKO Bank Polski

Złote Szpalty dla portalu „Provident. Portal dla doradców klienta” za twórcze połączenie poradnika i użytecznego kanału komunikacji do pracowników

Srebrne Szpalty dla portalu „Intra” za pomysł na wykorzystanie kanału informacyjnego do tworzenia poczucia tożsamości w sieci

Brązowe Szpalty – nie przyznano 

Elektroniczna komunikacja dla pracowników – Wideo

Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.

Elektroniczna komunikacja dla pracowników – Newsletter
Finaliści:
newsletter PZU zgłoszony przez Mediapolis
newsletter PKO Banku Polskiego zgłoszony przez PKO Bank Polski

Złote Szpalty – nie przyznano

Srebrne Szpalty:
  • newsletter PZU
  • newsletter PKO Banku Polskiego
za konsekwencję w przenoszeniu komunikacji wewnętrznej do innych mediów

Brązowe Szpalty – nie przyznano 

W kategorii ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA DLA KLIENTÓW

Elektroniczna komunikacja dla klientów – e-magazyn:

Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.

Elektroniczna komunikacja dla klientów – Wideo

Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane. 

Elektroniczna komunikacja dla klientów –  Newsletter
Finaliści:
newsletter RWE zgłoszony przez Mediapolis

Szpalt w tej kategorii nie przyznano.

Wyróżnienie dla newslettera RWE za pracę nad dopasowaniem treści do potrzeb odbiorców.

Elektroniczna komunikacja dla klientów – strona www
Finaliści:
portal www.junior.pkobp.pl zgłoszony przez PKO Bank Polski
portal  www.dekoratorium.com zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
portal www.bankomania.pkobp.pl zgłoszony przez PKO Bank Polski
portal www.tescolovesbaby.pl zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
portal www.tescomagazyn.pl zgłoszony przez Skivak Custom Publishing

Złote Szpalty – nie przyznano

Srebrne Szpalty dla portalu www.dekoratorium.com za dobry kierunek digitalizacji magazynu papierowego.

Brązowe Szpalty dla portalu www.tescomagazyn.pl za lifestylowe ujęcie produktów. 

Elektroniczna komunikacja dla klientów – Fanpage
Finaliści:
fanpage akcji PKO BP „Biegajmy razem” zgłoszony przez PKO Bank Polski

Szpalt w tej kategorii nie przyznano.

Wyróżnienie dla fanpage'u akcji PKO BP „Biegajmy razem” za spójność komunikacyjną.

Elektroniczna komunikacja dla klientów – Aplikacje mobilne
Finaliści:
aplikacja „Sportowy Poradnik Makro” zgłoszona przez Metro Custom Publishing – Agora

Złote Szpalty dla aplikacji „Sportowy Poradnik Makro” za udane wykorzystanie technologii mobilnych.

Szpalty Srebrne – nie przyznano.

Szpalty Brązowe – nie przyznano.

NAGRODA SPECJALNA
Złote Szpalty za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji dla PKO Banku Polskiego ze szczególnym uwzględnieniem takich narzędzi jak:
  • portal dla pracowników Intra
  • magazyn Poradnik Bankowy
  • magazyn Brawo Bank

W kategorii KOMUNIKACJA DO PRACOWNIKÓW – STARTEGIA I WDROŻENIE
Finaliści:
projekt „Netia – strategia i wprowadzenie wartości firmowych” zgłoszony przez Netię
projekt „Wąsopad” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską
projekt „Kompania wolontariuszy” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską
projekt „Provident. Przyszłość jest teraz” zgłoszony przez Provident Polska

Złote Szpalty dla projektu „Netia – strategia i wprowadzenie wartości firmowych” za brawurowe przeprowadzenie komunikacji dotyczącej trudnego tematu, jakim jest propagowanie wartości firmy

Srebrne Szpalty dla:
  • projektu „Kompania wolontariuszy” za dostrzeżenie faktu, że najskuteczniejsza komunikacja jest komunikacją bezpośrednią
  • projektu „Wąsopad” za podjęcie trudnych tematów w komunikacji
Brązowe Szpalty dla projektu „Provident. Przyszłość jest teraz” za nietuzinkowe rozwiązania dotarcia do pracownika.

W kategorii KOMUNIKACJA DO KLIENTÓW B2C – STRATEGIA I WDROŻENIE
Finaliści:
projekt „Karta Piw” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską
projekt „Sportowy Poradnik Makro” zgłoszony przez Metro Custom Publishing – Agora

Szpalt w tej kategorii nie przyznano.

Wyróżnienia dla:
  • projektu „Karta Piw”
  • projektu „Poradnik Sportowy Makro”

 NAGRODA PUBLICZNOŚCI - OKŁADKA ROKU

Magazyn dla klientów: Nienieodpowiedzialni.pl

Magazyn dla pracowników: @mazing

Wydanie jednorazowe: Netia. Pierwsza dekada.

Nagroda ufundowana OPTIZEN LABS dla najlepszych aplikacji mobilnych:
  • aplikacja "@mazing" zgłoszona przez Netię i Aude
  • aplikacja "Sportowy Poradnik Makro" zgłoszona przez Makro Cash and Carry i Metro Custom Publishing -Agora
  • aplikacja "Dom z widokiem" zgłoszona przez Fabrykę Firanek Wisan i  Metro Custom Publishing - Agora






 
Prelegenci konferencji Power of Content Marketing 2016
  • Nenad Senic
    Nenad Senic
  • Jesper Laursen
    Jesper Laursen
  • Paal Schwital
    Paal Schwital
Znajdź nas na

  • SCMP jest członkiem

Agencja Interaktywna Hotchili