Konferencje content marketingowe to wydarzenia, które w Polsce, w ślad za wydarzeniami na świecie, odbywają się coraz częściej. Ich organizacja ma na celu zrzeszanie firm, organizacji, agencji i samych autorów, tworzących content marketing, którzy podczas tych wydarzeń mogą dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Jakie jeszcze cele przyświecają organizacji takich konferencji?

Czym są konferencje content marketingowe?

Konferencje content marketingowe są to zgromadzenia mające na celu spotkanie ludzi z wielu branż, opierających na content marketingu swoją działalność lub promocję swoich firm.

Poprzez szereg szkoleń i wykładów uczestnicy zdobywają wiedzę o formach dotarcia do odbiorców, promocji swoich działań, a także nawiązują relacje branżowe.

Podczas konferencji skorzystać można z takich form edukacji jak:

  • szkolenia,
  • praktyczne warsztaty,
  • prelekcje ekspertów.
  • Konferencje content marketingowe

Jakie tematy są poruszane na konferencjach content marketingowych?

Konferencje bywają organizowane dla konkretnych sektorów, lub rodzajów firm. Mają często konkretną, zawężoną tematykę.

Tematyka jaka może być poruszana na konferencji pozwoli odpowiedzieć na pytania:

  • Jak rozwijać biznesy wykorzystując do tego content marketing?
  • Jakie są najnowsze trendy w content marketingu?
  • Z jakich narzędzi można korzystać tworząc content marketing?
  • Jak budować markę w oparciu o marketing treści?
  • Jak budować strategie contentową?
  • Z jakich technik warto korzystać tworząc content?
  • Jak tworzyć angażujące treści?
  • Jak mierzyć efektywność działań w content marketingu?

Podczas wydarzeń możemy pogłębić wiedzę z zakresu takich zagadnień jak: social media, Google Analytics, e-commerce, influencer marketing, Google Ads itd.

Do kogo kierowane są konferencje content marketingowe?

Z wydarzeń tego typu może korzystać każdy kto dba o rozwój content marketingu w swojej firmie czy organizacji. Konferencje są adresowane zarówno do przedstawicieli małych, średnich firm, dla osób zajmujących się marketingiem w korporacjach, jak i do freelancerów. Warto by z takich spotkań korzystali: specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, content designerzy, stratedzy, specjaliści ds. PR, dyrektorzy i menedżerowie agencji reklamowych i marketingowych, osoby zajmujące się komunikacją w mediach społecznościowych, wszystkie osoby, które zawodowo zarządzają treścią, a także osoby zajmujące się dziedzinami pokrewnymi np. media plannerzy, czy osoby zajmujące się sprzedażą.

Konferencje gromadzą uczestników chcących pogłębiać swoją wiedzę, ale także się nią dzielić. Bardzo często mają miejsca panele dyskusyjne, w ramach których każdy z uczestników może podzielić się swoimi doświadczeniami, a nawet otrzymać poradę czy opinię od obecnych specjalistów.

Prelegenci to uznani eksperci w swoich dziedzinach, których łączy to, że w codziennej pracy zawodowej korzystają z content marketingu jako skutecznego narzędzia w dotarciu do odbiorcy. Eksperci dzielą się unikalną wiedzą i doświadczeniem. Opierają swoją wiedzę na konkretnych case studies, a co za tym idzie konkretnej wiedzy, która w content marketingu jest bardzo istotna. Warto wiedzieć co na prawdę działa, a nie jest tylko suchą wiedzą akademicką.

Zalety i wady udziału w konferencjach content marketingowych

Konferencje content marketingowe mają na celu prezentację sprawdzonych rozwiązań w dziedzinie marketingu treści. Przekazywana wiedza oparta jest na doświadczeniu, można w ramach takich spotkań otrzymać konkretne wskazówki od doświadczonych osób. Wartość dodaną stanowi również możliwość spotkania z innymi uczestnikami, wymiana doświadczeń, nawiązanie kontaktów biznesowych. Uczestnik zdobędzie wiedzę, nowe inspiracje, które przekładają się na jego późniejszą pracę.

Jako minus konferencji wymienić możemy koszt uczestnictwa w wydarzeniu. Zdarza się, że organizatorzy oferują spore zniżki, z których możemy skorzystać zapisując się odpowiednio wcześniej na wydarzenie. Zaznaczmy, że zdarzają się również konferencje bezpłatne.

Content marketing, czyli marketing treści ma na celu tworzenie angażujących, interesujących treści, które finalnie mają pomóc pozyskać odbiorców, i jeśli taki jest cel ich tworzenia – sprzedać produkt. Jest to dziedzina, która stale się rozwija, dlatego korzystanie z tego typu wydarzeń jest niezwykle istotne, bo korzystając z nich zdobywamy nową wiedzę, opartą na doświadczeniu innych.